Vanaf begin deze maand is de exploitatie van Hotel De Wereld in Wageningen overgenomen door de Horeca Inspiratie Maatschappij (HIM+ BV) uit Doetinchem.
Het bestuur van de Stichting Nationaal Erfgoed Hotel De Wereld, eigenaar van het rijksmonument, die de exploitatiemaatschappij De Wrâld BV per 1 juli had overgenomen van de Familie De Vries, draagt deze BV nu over aan een vijftal enthousiaste horeca ondernemers die in Doetinchem succesvol zijn met Hotel Restaurant Villa Ruimzicht, LEV Foodbar en het deze week te openen Boutiquehotel Villa Wanrooij in Doetinchem en de LEV Foodbar Winterswijk.
Van HIM+ BV zal Hans Hooft zich als hotelmanager richten op het operationele gedeelte van het hotel en is Kees Hensen verantwoordelijk voor de nieuwe concepten.
“Hotel De Wereld is een monumentaal gebouw aan de rand van het centrum van Wageningen en verdient een karaktervolle invulling. Met een concept dat tegelijk laagdrempelig is, van hoge kwaliteit, gastvrij, duurzaam, eigenzinnig en hip”, aldus Kees Hensen.
Voor zowel de hotelfunctie als het foodconcept wil HIM+ aansluiten bij de veranderende wensen van de gasten.
HIM+ hanteert daarbij een eigentijdse visie en moderne ideeën. Zo zal bij de hotelkamers meer worden gefocust op gebruik en verblijf, dan alleen op slapen. Het restaurant krijgt de formule van de LEV FoodBar: verfijnde gerechten die geserveerd worden op het formaat van ‘tussengerechten’. Dat betekent informeel dineren in een warme, gezellige sfeer, wel van hoge kwaliteit, tegen een redelijke prijs.
De LEV Foodbar in Doetinchem werd al een halfjaar na de start in 2017 bekroond met een Bib Gourmand van Michelin. “We proberen met het LEV-concept in het voormalige restaurant O Mundo, de tijden van Addie Roelofsen te laten herleven, alleen laagdrempeliger en lager geprijsd”, aldus Hooft. De lounge wordt de plek voor koffie en huisgemaakte patisserie en de serre voor een goede lunch. “We willen dat Hotel De Wereld weer een plek is voor en van Wageningers.”
De Horeca Inspiratie Maatschappij is geïnspireerd door het historische karakter van Hotel De Wereld met betrekking tot het einde van de Duitse bezetting van Nederland nu 75 jaar geleden en wil het bijzondere verhaal van de vrede en vrijheid vertellen en integreren in de horecaconcepten. Hotel De Wereld verdient het om in het middelpunt van de belangstelling te staan en weer te bruisen. Waarmee het verhaal voor jong en oud toegankelijk wordt.
De maatschappij neemt de bestaande exploitatie over inclusief medewerkers. “Wij zijn aangenaam verrast door de toewijding, kennis en inzet van het huidige team”, reageert Hensen enthousiast. Inzet die er voor heeft gezorgd dat ondanks COVID-19, maar dankzij het snel gegroeide binnenlands toerisme, Hotel De Wereld een van de beste zomers in zijn geschiedenis heeft gedraaid. De komende weken blijft Hotel De Wereld open, vanaf 29 oktober gaan de nieuwe concepten van start.