Ook dit jaar besteedt Wageningen aandacht aan Kabra Dei en Keti Koti.
De jaarlijkse herdenking én feestdag waarop de afschaffing van de
slavernij op 1 juli 1873 wordt herdacht en gevierd.
Kabra Dei vindt
plaats op dinsdag 30 juni om 12.00 uur met onder meer een bloemenlegging
in het Torckpark door de burgemeester.
Viering in Visum Mundi
Op woensdag 1 juli vindt de viering plaats. Hierbij starten we om
16.00 uur bij het stadhuis. Samen met een brassband verplaatsen we ons
naar Visum Mundi voor de viering. Onderdeel van de viering zijn een
aantal toespraken, een lopend buffet en het kijken van de speelfilm
‘Bloedlijnen’.
Wat is Kabra Dei en Keti Koti?
Kabra Dei is de jaarlijkse herdenkingsdag op 30 juni waarbij we de
afschaffing van de slavernij herdenken. Keti Koti is de jaarlijkse
feestdag op 1 juli waarbij de afschaffing van de slavernij vieren. De
naam Keti Koti komt uit het Sranantongo en betekent ‘ketenen verbroken’.
Wat is het programma?
Dit is het programma van Kabra Dei op 30 juni:
- 12:30 – Muziek en zang onder leiding van Sam Soekram
-
13:00 – Naborrel
- 13:30 Einde programma
Dit is het programma van Keti Koti op 1 juli:
- 16:00 – Inloop: verzamelen stadhuis Wageningen
- 16:30 – Prodo Waka (optocht) richting Visum Mundi onder begeleiding van brassband
- 17:00 – Start viering bij Visum Mundi
- 18.30 – Speelfilm ‘Bloedlijnen’